Invägning och maxvecka!

Imorse var det dags att väga in mig, en vecka på min diet resulterade i -2.5 kg. Det mesta naturligtvis vätska. Detta landar min vikt på 89.5 kg, helt klart på rätt väg efter en dekadent semester med en diet bestående av glass varje dag, full-on njutning från Lilla Glassfabriken.

Första dietveckan har annars inte varit speciellt jobbig, av någon anledning känns det inte som att jag försakar någonting när jag bara äter två gånger om dagen. Det blev till och med asiatisk buffé på Rose Garden Supreme efter bänkpressen i lördags.

På träningsdagar lägger jag mitt största mål mat, med mest kolhydrater efter träningen, inget autistiskt, oftast runt en timme efter träning, mycket högt på protein och kolhydrater och relativt lågt på fettinnehåll (om det inte är asiatisk buffé…). På vilodagar ligger jag lägre, äter mer fett och mindre kolhydrater men fortfarande massvis med protein. So far so good!

Den här veckan är det 1-vecka i 5/3/1-programmet, d.v.s. nu blir det tungt, siktar på 2-3 reps på alla övningar även om målet är 1.

Lämna en kommentar