Invägning och deload

Råkade missa att väga mig i tisdags, så det fick bli imorse, 89.9 kg, inte helt optimalt efter förra veckan men ganska väntat. Förhoppningsvis är det lite vätska involverat där eftersom måttet blev efter träningsdag, men ändå, jag vet att jag misslyckats en smula. Nåja, nya tag.

Maxveckan förlöpte dock bortom alla förväntningar! Nya max i allt utom overhead press och jag känner verkligen hur tekniken i både bänkpress och knäböj börjar sitta riktigt ordentligt nu. Chins är fortfarande svårt, men det är på gång.

Den här veckan kör jag för första gången på många 5/3/1-cykler en deload. Jag har helt enkelt börjat känna av lederna lite mer än vad som är bekvämt och då är det absolut dags att vila lite, sänker matintaget något den här veckan också och vilar mycket. Deload innebär att jag högst går upp till 60% av mitt träningsmax och kör 5 reps per set, maximalt. Även assistansträningen är lättare, också där ~60%.

Annars känns det rätt bra, kommer om några veckor att börja träna boxning också som komplement, det ser jag verkligen fram emot!

Lämna en kommentar