Femsplit – Delrapport 3 – Vilken njutning!

Idag har jag kört igenom armprogrammet tillsammans med Daniel från Topfitness. Det var som vanligt riktigt bra. Enda problemet var att vi fick något slags vegetarisk bandpasta på jobbet, dessvärre inte ett spår av protein så långt ögat kunde nå så jag fick väl inte laddat så mycket som jag annars brukar. Hann inget mellanmål innan träningen heller så det fick bli som det blev!

Tyckte ändå att vi lyckades pressa ordentligt även om det tog emot riktigt mycket mot slutet. Börjar känna mig riktigt stark nu äntligen. De flesta övningarna känns stabila och tekniken blir bättre och bättre. Det här kommer att bli helt fantastiskt! Att träna så här jämfört med min tidigare tvåsplit är inte jämförbart på samma vecka, jag börjar redan se förändring över bröstet, armarna och benen. Det har nog lite att göra med att jag också slutat min kreatincykel i måndags och jag har garanterat tappat en del vätska redan.

Annars har jag kört igenom mitt rygg-, bröst- och benpass själv med riktigt gott resultat! Tekniken satt och det kändes ordentligt stabilt! Kunde till och med ÖKA vikterna i några av benpassets redan sinnessjukt hårda övningar. Jag är helt LYRISK över det här upplägget!

Häromdagen när jag var nere och tränade kom en av de andra stammisarna på gymmet fram och tyckte att jag hade blivit ”rätt jävla stor”, sen high-fiveade han mig! Det kändes lite kul, han har tränat samma tider som jag sedan jag satte igång på allvar i september förra året, då var jag i och för sig också ganska stor, och mjuk. I december låg jag på 79,6 kg, häromdagen vägde jag mig hos en kompis och vägde då in på nästan 83 kg. Det betyder förmodligen att min bulk har funkat rätt bra! Tror inte jag har gått upp särskilt mycket i fett, hur som helst dietar jag fr.o.m. i måndags för att försöka pusha fettprocenten lite extra! Det känns som att det redan har gett god effekt!

In other news har jag klippt mig, bilder från dagens pass och min nya frisyr följer!

Lämna en kommentar