Femsplit, delrapport 2 – Mina arma armar

 

Kom precis hem från ännu ett sinnessjukt pass med Daniel från Topfitness. Idag var det armar på agendan, jag trodde nog aldrig att jag skulle bli så trött av att köra just armar men det löste Daniel!

 

Många av övningarna kände jag igen, men det var som vanligt mycket nytt. Vi började passet med bicepscurl med kabel på huk, väldigt tung övning för mig, mina underarmar tar emot nästan direkt men det har verkligen blivit bättre och bättre. När jag började köra min tvåsplit hade jag nästan alltid ont i underarmarna efter minsta lilla bicepsövning, nu känns det inte i närheten av likadant. Sen körde vi hammarcurl med hantlar och följde upp detta med en av mina nya favoriter, supersetta stående bicepscurl med bicepscurl med z-stång i jägarvila. 4 varv av detta och ådrorna stod rakt ut var helst de kom åt!

 

Efter detta körde vi triceps, pushdown med rep följt av french press och sedan ett superset med pushdown med stång och dipsmaskin. Här fick vi igång ett bra pump och jag började så sakta se stjärnor. Riktigt kul pass men jag är lite nervös för om jag kommer komma ihåg tekniken på alla övningar när jag ska köra själv i nästa vecka…

 

I förhållande till målsättningen 12% kroppsfett i juni kom vi överens om att jag ska börja skärpa kosten i mitten av mars, det ska bli extremt skönt att gå tillbaka till mina vanliga kostvanor igen. Känns konstigt att äta såhär mycket men det har klart gett bra effekt, jag har helt klart blivit mycket större.

 

Här är lite bilder där jag ser extremt ansträngd ut! Varsågoda!

 

Comments
One Response to “Femsplit, delrapport 2 – Mina arma armar”
  1. =) skriver:

    HHHGNNN!!!!!!!

Lämna en kommentar