Femsplit, delrapport 1

Tillåt mig till att börja med sammanfatta dagens benpass med följande: Herre min skapare.

Vilken sinnessjuk sadist har komponerat det här fantastiska passet? Jo, ingen mindre än Daniel från Topfitness. Jag trodde att jag hade någorlunda nått fram till vad ett benpass kunde innehålla när jag höftade ett förra veckan, det visade sig vara helt fel! NU har jag sett ljuset, det var länge sedan jag var så slut i kropp och själ.

Vi började med knäböj i smithmaskin där jag stod med fötterna framflyttade en del. Sinnessjukt tungt. Därefter utfall i smithmaskin, jag var vid det här laget helt köttad i låren och rumpan men vi körde på ändå i riktigt bra tempo. Sen gick vi och körde lite benpress i maskin, det tog emot duktigt efter de två tidigare övningarna. Den riktiga smärtan kom först nu, i det mest sadistiska påfund jag upplevt så här långt i min träning: supersetta leg curl och leg extension… 4 varv x 15 reps utan vila (nu ljuger jag, vi vilade för att höja vikten efter 2 set). Efter detta gick jag som en sjörövare, helt genomblöt av svett, bort till benpressen för att köra vader. Det tog också emot kan jag lova!

Allt som allt ett av de mest fantastiska pass jag haft, riktigt nöjd med min prestation och det kan bara bli bättre! Ska bli sjukt kul att se var vi hamnar, jag var lite rädd för att intensiteten på något sätt skulle minska när vi delade upp det på fem dagar men jag förstår nu i efterhand inte riktigt hur jag tänkte… Det här kommer bli exakt hur bra som helst!

Förra veckan körde vi igenom mitt nya bröst- och ryggpass och jag fick genast blodad tand på det nya träningsupplägget. Imorgon ska vi köra armar och på fredag axlar, jag undrar hur jag ska kunna lyfta armarna i helgen på Babel 😀

Smällde i mig lite Serious Mass direkt efter träningen och nu, så snart jag hittat publiceraknappen ska jag steka sju ton rostbiff att spackla in i själva munnens mage.

Lämna en kommentar